AfterWork 12:e november

Efterlängtad AfterWork på Ebeneser,
med presentation av Bo Renberg mm…

Arr:   Föreningen och Ebeneser
När:   12 nov 2021 kl 17.00 (16.00)
Vad:   Bo Renberg, »Galleri Lindberg mm
Var:   Kulturcentrum »Ebeneser
För:   Medlem (ev med gäst)
Hur:   Mat/bordsplats »förbokas

Nu äntligen får vi träffas igen!

Nu kan vi utlova en intressant och rolig föreläsning – och för den som vill också ett besök på Galleri Lindberg. Som vanligt kan du inleda AW klockan 16.00 med att bli serverad en bit mat och dryck genom att boka via »Restaurangen i Kulturcentrum Ebeneser.

Bo Renberg, lärare i svenska och historia, presenterar sig och sitt konstnärskap, som satir- och karikatyrtecknare »Affisch. Det vill du inte missa! Hans föreläsning startar klockan 17.15 och pågår fram till klockan 18.00.

Sist, men inte minst – efter föreläsningen finns möjligheten att besöka Galleri Lindberg och ta del av konstnären Ardy Strüwers bilder. Ardy Strüwer, som föddes 1939, är en mångsidig målare, tecknare, komiker och manusförfattare. Där kommer Helen, med utgångspunkt från de bilder som finns utställda på Galleri Lindberg, att låta oss veta mer om hans måleri.

Varmt välkommen – har du en god vän du vill ta med så gör gärna det.

OBS! Kom ihåg att boka mat och bordsplats »Bokning/Meny om du vill inleda kvällen med en bit mat. Maten serveras från klockan 16.00.