Dubbla utlottningar

Äntligen kunde den inköpta konsten under 2019 och 2020 lottas ut till föreningens medlemmar. Söndag den 30 januari förrättades lottdragning på Kulturcentrum Ebeneser. På förmiddagen var det dags för  2019-års inköpta konst att visas upp och lottas ut, på eftermiddagen lottades de konstverk som köpts in under 2020 ut.

Ett trettiotal medlemmar deltog vid respektive utlottning. På grund av pågående pandemirestriktioner fick själva arrangemanget ett något annat upplägg än tidigare år. Vid entrén kontrollerades att besökarna hade giltigt Covid-bevis och väl inne i lokalen bar samtliga munskydd eller visir.

Däremot var det förstås lika spännande som vanligt att vänta på att det egna lottnumret ropades upp. Och alla fina konstverk hittade innan dagen var slut hem till lyckliga vinnare.

Nästa utlottning, 2021-års inköpta konst, sker i samband med årsmötet den 22 mars.

Läs mer Årsmöte 2022