Efterlängtad AW med Bo Renberg och konst av Ardy Strüwer

Luleå konstförening har äntligen kunnat anordna en efterlängtad AW. Ett fyrtiotal intresserade kom till Kulturcentrum Ebeneser. Där fick vi bekanta oss med satirtecknaren Bo Renberg, och för de som ville också ett besöka Galleri Lindberg.

Bo Renberg, lärare i historia och svenska presenterade sig och sitt konstnärskap. Han har varit verksam i som satirtecknare i mer än ett halvt sekel. Bo Renberg visade bilder och berättade om satirens verktyg och verkan. En intressant och rolig föreläsning!

Efter föreläsningen kunde de som hade lust besöka Galleri Lindberg och ta del av konstnären Ardy Strüwers bilder. Galleri Lindberg kunde berätta att det här är, enligt konstnären, hans sista utställning. Därför var det särskilt roligt att få visa upp hans konst – och för oss besökare en möjlighet att på nära håll få njuta av hans färgstarka bilder. Luleå Konstförening beslutade att köpa in en litografi, ett jubileumsblad, som senare kommer att lottas ut bland medlemmarna. Bara hålla tummarna!