Konst i Det Gröna fullbokat! Skärmarna tog slut rekordsnabbt

I år arrangeras Konst i Det Gröna för 48:e gången, den 27 – 28 juli, ute på Gülzauudden. Trycket på utställningsskärmar har som vanligt varit högt.

– Att evenemanget är populärt kan vi än en gång konstatera, säger Kent Ögren, ordförande i Luleå Konstförening. Intresset bland utställarna har varit ännu större än tidigare. När inbjudan till Konst i Det Gröna 2024 publicerades på föreningens hemsida i början av maj dröjde det inte många minuter innan hälften av samtliga 120 skärmar bokats upp. Och inom den närmaste veckan hade vi ”slutsålt”. Enstaka återbud har vi delat ut till de utställare som stått på väntelista.

– Satsningen fortsätter! I år har vi fått extra inspiration av att Luleå Konstförening och Konst i Det Gröna tilldelades Galärens Kultur- och Samhällsbyggnadspris 2024. Summan på 50 000 kronor använder vi till att bland annat fortsätta och utveckla arbetet med Konst i Det Gröna-evenemanget. Målet är att våra utställare och besökare ska få de bästa förutsättningarna och uppleva två fantastiska dagar i konstens tecken, säger Luleå konstförenings ordförande Kent Ögren.

Välkommen till Konst i Det Gröna 2024