Aktuella aktiviteter

30/7 2022 Konst i det GrönaÖvrigtUtställning

Succé när Konst i Det Gröna gjorde comeback!

Så efterlängtad och så saknad – folkfesten Konst i Det Gröna – äntligen tillbaka efter två års uppehåll på grund av rådande pandemi och restriktioner. Utställare och besökare strömmade till som aldrig förr! Hundra utställare och ett par tusen besökare fanns på plats ute på Gülzauudden under lördag och söndag, 30 – 31 juli.

27/10 2022 FöreläsningVernissage

AfterWork med Anna Toresdotter

Luleå Konstförening bjuder in till AfterWork på Kulturcentrum Ebenser. Föreläsning och konstvisning av konstnär Anna Toresdotter. Arrangemanget är öppet för allmänheten.

Tidigare aktiviteter

30/7 2022 Konst i det Gröna

Konst i det Gröna 2022

Hög tid att planera in Konst i det Gröna 30 - 31 juli, klockan 10 - 16. Välkommen att ställa ut på folkfesten som lockar många besökare. Proffs som amatör, gammal som ung. Anmälan senast den 30 juni. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

28/5 2022

Konstrundan 2022

Konstrundan går av stapeln lördag och söndag den 28-29 maj mellan klockan 11-16.

9/5 2022

AW med föreläsning och galleribesök

Luleå konstförening bjöd första fredagen i maj in till AW med föreläsning av Bo Renberg, en intressant presentation av Träverk, Handverk och Livsverk. Fram till och med den 31 maj visar Norrbottens museum hans utställning med samma namn. Efter föreläsningen kunde de som ville fortsätta till Galleri Lindberg för en förhandsvisning av Peter Sundströms utställning "30 dagar i mars".

Visa alla aktiviteter