På lördag ses vi på Konst i Det Gröna

22 jul 2024

Nu räknar vi ned...på lördag den 27:e juli öppnar grindarna till årets Konst i Det Gröna - årets folkfest. Ung eller gammal, proffs eller amatör - utställare som besökare.
Det finns något för alla. Varmt välkomna!

Konst i Det Gröna fullbokat! Skärmarna tog slut rekordsnabbt

11 jul 2024

I år arrangeras Konst i Det Gröna för 48:e gången, den 27 – 28 juli, ute på Gülzauudden. Trycket på utställningsskärmar har som vanligt varit högt.

Påminnelse! Kom ihåg att betala avgiften för deltagandet i KiDG

10 jun 2024

Du som har bokat skärm/skärmar till Konst i Det Gröna 2024 och ännu inte betalt in avgiften - SKYNDA ATT BETALA! Nu finns det endast fåtal platser kvar och du är garanterad din plats först när avgiften är betald.

Konst i Det Gröna vinnare av Årets Kultur- och samhällsbyggnads pris!

30 maj 2024

Grattis till Luleå Konstförening! Den 24 maj delades Galärens Kultur- och samhällsbyggnadspris under Luleå Business Awards. Årets pris fokuserade på kulturen och vinnaren blev Konst i Det Gröna.

Konst i Det Gröna 2024

6 maj 2024

Nu är det dags att anmäla dig som vill ställa ut. Som vanligt bjuder vi sista helgen i juli, 27 - 28, in konstutövare som arbetar i många olika genrer. Vi välkomnar proffs och amatörer, välkända och nya, äldre och yngre att ställa ut sina verk.

Gott Nytt År

7 jan 2024

Gott nytt år! Som tidigare har vi ambitionen att fylla det kommande året med spännande aktiviteter.

Lista på konstnärer som ställer ut på Konst i Det Gröna

26 jul 2023

Nu räknar vi dagarna till vi kan hälsa alla medverkande konstnärer och besökare varmt välkomna till årets "konstfest" i det gröna den 29 och 30 juli.112 konstnärer kommer att finnas på plats ute på Gülzauudden för att visa upp sin konst och berätta om sitt konstnärskap.

Nu finns vi på Instagram!

18 jul 2023

Följ oss på Instagram! Nu kan du som har Instagram vara med oss även där.

Konstresa till Skellefteå den 12 augusti

1 jun 2023

Du som medlem (d v s betalt medlemsavgift för 2023) anmäl dig till konstresan 12 augusti. Programmet för dagen är dels ett besök på Sara Kulturhus dels att besöka Van Gogh Alive, en digital konstupplevelse med levande grafik och musik som stimulerar alla sinnen.

Föreningsbrev Sveriges Konstföreningar Norrbotten mars 2023

6 apr 2023