Gott Nytt År

7 jan 2024

Gott nytt år! Som tidigare har vi ambitionen att fylla det kommande året med spännande aktiviteter.

Lista på konstnärer som ställer ut på Konst i Det Gröna

26 jul 2023

Nu räknar vi dagarna till vi kan hälsa alla medverkande konstnärer och besökare varmt välkomna till årets "konstfest" i det gröna den 29 och 30 juli.112 konstnärer kommer att finnas på plats ute på Gülzauudden för att visa upp sin konst och berätta om sitt konstnärskap.

Nu finns vi på Instagram!

18 jul 2023

Följ oss på Instagram! Nu kan du som har Instagram vara med oss även där.

Konstresa till Skellefteå den 12 augusti

1 jun 2023

Du som medlem (d v s betalt medlemsavgift för 2023) anmäl dig till konstresan 12 augusti. Programmet för dagen är dels ett besök på Sara Kulturhus dels att besöka Van Gogh Alive, en digital konstupplevelse med levande grafik och musik som stimulerar alla sinnen.

Konst i Det Gröna 2023

8 maj 2023

Nu är det dags att anmäla dig som vill ställa ut. Som vanligt bjuder vi sista helgen i juli, 29 - 30, in konstutövare som arbetar i många olika genrer. Vi välkomnar proffs och amatörer, välkända och nya, äldre och yngre att ställa ut sina verk.

Föreningsbrev Sveriges Konstföreningar Norrbotten mars 2023

6 apr 2023

Nytt från Sveriges Konstföreningar Norrbotten

Lotta, spännande konstnär på årets första AW

26 feb 2023

Vi fick möta en inspirerande konstnär, Lotta Lampa, som presenterade sig och sin konst. Lotta Lampa är född och uppvuxen i Kalix.

Föreningsbrev Sveriges Konstföreningar Norrbotten 2023

2 feb 2023

Föreningsbrev januari 2023

Afterwork med fokus på Graffitikonsten

29 nov 2022

Den 25 november föreläste Tobias Barenthin Lindblad i Ebeneser om Graffiti och dess betydelse. Föreläsningen avslutades med ett besök under Skeppsbrogatan där vi fick njuta av en kulvert fylld av välbevarade, färgsprakande graffitimålningar.

Fullt hus när Anna Toresdotter föreläste på Ebeneser

28 okt 2022

Anna Toresdotters föreläsning fyllde Kulturcentrum Ebeneser torsdagen den 27 oktober. En mycket uppskattad föreläsning, som följdes av ett besök på Galleri Lindberg där hennes utställning Ömsesidighet visas fram till den 23 november.

Visa fler